CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 12, 2010

first ramadhan

semalam hari pertama berbuka pose....
korang berbuka makan ape ek?
aku just makan nasi dengan sambal ikan goreng n ulam kacang panjang...air soya+ cincau..
ntah nape rajin sangat masak plak semalam...padahal badan rasa letih sangat...
hari nie pun rasa letih sangat coz da dua malam aku sakit perut...mungkin perut nie x biasa lagi kot..maklum la awal-awal pose...

semalam juga merupakan hari pertama berbuka pose paling sedih dalam hidup nie...
aku berbuka sorang - sorang jer tatkala orang lain berbuka ditemani ahli keluarga dan rakan sekeliling...member umah aku berbuka kat luar....masa masak tu tak rasa lagi tapi bila time nak berbuka tu tiba - tiba jer hiba...seyes aku tak pernah rasa camni...
terasa macam aku sebatang kara jer kat cini...macam - macam aku rasa....time ni la teringat kat ahli keluarga sume...

kalau korang nak tau time nie la kita tau mana kawan dan mana lawan...
kita boleh tau kawan masa susah dan senang...
memang hiba sangat...time sembahyang maghrib tu mencurah-curah airmata...

sebelum nie aku tak pernah lagi hari pertama berbuka makan sorang - sorang...
seyes touching giler..
lepas nie insyaallah kalau dipanjangkan umur hari pertama berbuka aku akan balik kampung tak kira hari keje atau cuti...

P/S : kenangan hidup yang perit dilalui..

0 comments:

Post a Comment